måndag 12 juli 2010

Ren-lighet

Jag har försökt städa fram några lite bättre bilder. Den första med utspridda samer på bargkammen mot soluppgången tycker jag är snygg. På den andra bilden står den ståtligaste älgen (notera i kommentarerna att denna fadäs upptäckts, ser du någon älg?), en albino (tror jag) med alldeles rosa och oinklädda horn.

Renarna var hela tiden i rörelse, och ljuset svagt och lite emot - det var inte fotografens dag. Men upplevelsen var enorm, bilderna och dofterna sitter på mina näthinnor och var nu lukter förvaras...

Håll till godo, ska försöka släppa rentemat nu. Ren-sa, sas...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag letat länge efter älgen men inser att du inte vet skillnaden på älg och ren!!!

Vad är skillnaden på en smutsig gris och en ren?


Renar har horn!!

Bosse

Anonym sa...

Erica skriver här intill att mest handlar det om hur vi ser på tingen. Horn, päls, fyra ben - en ren, eller en älg, eller en hjort. Så petig man kan vara! (och så pinsamt efter att ha umgåtts nästan en hel natt med dem, älgarna, eller var det bälgarna...)/PA