tag:blogger.com,1999:blog-8001609796209819111.post5234755235718455088..comments2023-11-05T16:07:24.179+01:00Comments on TÄNK SJÄLV: Reklamteve föraktar tittarnaTänk själv/ Läsa i livethttp://www.blogger.com/profile/03896075887441241642noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-8001609796209819111.post-76861962562686449722011-12-20T18:03:25.228+01:002011-12-20T18:03:25.228+01:00Suck. Ja. Synd att det inte finns tillräckligt bra...Suck. Ja. Synd att det inte finns tillräckligt bra mätare som visar faktiskt tal för antal tittare. <br /><br />Falsk PR tycker jag.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8001609796209819111.post-71628734355052535532011-12-19T09:13:11.680+01:002011-12-19T09:13:11.680+01:00Skillnaden mellan Public Service och reklamfinansi...Skillnaden mellan Public Service och reklamfinansierad TV är inte bara reklamen, det är hela affärsmodellen. I reklamfinansierad "kommersiell TV" är inte programmet produkten och tittaren kund. Kunden är den som betalar, dvs den som köper reklamen. Den vara som säljs är vad kunden vill ha, dvs tittande reklamkonsumenter. Sådana saker som programinnehåll etc är bara medel för att producera varan (tittare). Om tittaren är nöjd eller inte är av mindre vikt, så länge hon sitter kvar till reklamen. Först om tittaren blir så missnöjd att hon stänger av eller byter kanal blir det ett problem.<br />Men i grunden; hur du som tittare upplever programmen är av mindre vikt. Du är inte kunden som har rätt. Du är varan som ska levereras till reklamköparen.Johan Lindqvistnoreply@blogger.com