söndag 1 februari 2009

Inbjudande gudstjänst från S:t Jakob


Känner stolthet över min församlings (S:t Jakob) presentation i svt idag, repris i morgon. Härlig gudstjänst, Anne Grudeborns predikan var strålande, kände mig indragen, välkomnad och belyst! Textläsningen rätt in i kameran var övertygande, Ingemar Nordiengs välkomnande robust och proffsigt. Vecket gäng!

Var i afton i min andra favoritkyrka: Klövsjö kyrka. 12 själar, tungsint, men en kyrkklang som inte går av för hackor. Nu har samma släkt trampat klockorna sedan 1905 - mäktigt. Det ekar över dalen och decennierna.

På bänken framför oss kommenterades dagens tevegudstjänst, vi hörde inte allt men "de spelade till och med dragspel!" - det hörde vi.

(PS. Jag drömde om Vasaloppet. Ska INTE åka. Inte i år heller. Inte nästa heller. En dröm! DS)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det skulle vara heltufft med dig ute i skidspåren! :-)