onsdag 4 mars 2009

Den vackra huvudstaden sjaskas av en smutsig vinter

Möte med de tre samfunden, på väg i sitt uppbrott. Oerhört spännande. Broderskapsmöte i går kväll i S:t Jakob, Göteborg, på väg mellan Onsala - träff med barnen och alla barnbarnen - och sen till Klövsjö, nu dagen i Stockholm; detta dygn samlar mina liv och erfarenheter. Politik, kyrka, familj och skrivande. Hade en jorunalist i luren också, nästan som i gamla dagar. Artikel här. Trivs bäst med arbete - märklig människa? Eller normal? Vet inte. Läs Lasses blogg, han kan inte vila. Är det friskt eller sjukt?

Har också kollat till VOR där nu båtarna passerat 36:e breddgraden - s och Ericssonbåtarna tog flest stilpoäng, nu drar de mot öster och E3:an gjorde vad det verkar en smart manöver och leder, fast så ser inte det officiella scorbordet ut, begriper mig inte på hur de räknar. Lång till Hornet, sedan följa Sydamerikas ostkust, då kommer värmen åter. Nu hårda vindar och isberg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ut som om du är på en spännande resa. Det här med vilandet, jag tror det är väldigt viktigt. Jag har levt nära min pappa som genom hela sitt liv jobbat mer än vilat. Ibland tror jag det är viktigt att dra i bromsen, det är ju bara svårt att vet när ibland. Ibland är det kroppen eller själen som bromsar åt en och då har det ju gått lite långt. Hoppas ni får till något bra.