fredag 27 februari 2009

Vad har Skavlan?

Jag såg honom redan i norsk teve - det finns något i hans sätt som i stort sett ingen annan har haft att visa upp i svensk teve. Jag har sökt förklaringen, nyckeln till det som gör honom och programmet till de mest intressanta som pågår nu. Men jag har inte kommit på det, förrän ikväll med Liza Marklund, Stellan Skarsgård och Amos Oz-

Idag såg jag vad det var. Han är väl förberedd, men det kan svenska programledare också vara; men - han behöver inte synas själv och han låter gästerna (ofta udda kombinationer) ta över och glänsa. Han dansar på slak lina och är fullständigt trygg i det. På tevesporten har dom en sån; Andre Pops, alla andra är så upptagna antingen av att göra rätt, eller verka i bra dager.

Skavlan och Popsen är där för att för ett ge oss ett program. Så ska en programledarslipsten dras.

2 kommentarer:

INput sa...

--- och så låter han människor prata till punkt också!

Anonym sa...

Sån klockren analys! Jag gillar det programmet, för människorna kommer fram och ser mänskligare ut än i anra program.