måndag 27 april 2009

Min gimmick

Här när Ericsson4 närmar sig Boston; Harvard, Teaparty, viktiga historiska grunder för den amerikanska demokratin...

Men det är också ett genuint intresse för segling, men har också gett en chans att fara runt jorden (nej, nej, bara med tanken). Jag var med dem i Kapstaden, plockade fram egna bilder, Indien, fast så långt söderut har jag inte varit, Singapore, vit fläck på min karta, liksom Kina. Brasilien, fast jag har bara varit i Sao Paulo, inte Rio, Boston har jag besökt, pratat med professorer om sjukvårdens ägerstrukturer, vi ringde till Krister Stendahl, men han var längre norrut vid kusten så det blev ingen träff, sedan Irland, men jag har inte besökt västkusten, Marstrand, Stockholm (hemmavid) och till sist S:t Petersburg, ännu en vit fläck på min karta.

Världen berör oss, kanske borde det illustreras med mer reell verklighet än några gossar som för lånade reklammiljoner seglar runt i världshaven.

Så här ser nu resten ut: 9 maj hamnrace i Boston, 16 maj, mot Galway där det blir hamnrace 30 maj, 6 juni startar de 8:e svängen, till Marstrand, Från den 14 juni går de runt Sydsverige mot huvudstaden (kl 14 30 går starten) (525 nm), 21 juni hamnrace i Sthlm och slutligen 26 juni mot S:t Petersburg och slutmålet.

Vi sitter i samma båt...

.

Inga kommentarer: