fredag 29 april 2011

ICA struntar i sina kunder.

Jag är arg.

Har handlat en vara på en av mina ICA-butiker. Har retat mig länge på de "egna varorna". Vi får aldrig reda på var de tillverkats, mer än landet. ICA gör oförskämda uppköp och vill på sikt mer och mer ha egna varor som dom, genom sin storlek, pressar fram från företag som gör snarlika egna produkter.

Har idag inhandlat en sådan. Inga besked om tillverkare. OCH ingen datummärkning.

Sedan sökte jag på hemsidan för att funna en epostadress. Men nej. ICA har ännu inte blivit digitalt. De vill inte ha kundernas epost, troligen bara deras pengar.


Egentligen borde vi bojkotta de stora livsmedelsbjässarna.

Hittade omsider en chefadress. Ska meddela er om och hur de behagar svara.



2 kommentarer:

Cecilia Dalman Eek sa...

Ser fram emot det. Har haft samma ilska som du - men inte ork. Nu känns det motiverat!

Johan Lindqvist sa...

Själv undviker jag "egna varor" helt, med bara något litet undantag ibland. För ett par år sedan seglade förbi Mollösund och passade på att handla i ICA-affären där. De hade i princip bara ett märke av allt, ICAs egna. Det var som ett 70-talskonsum med bara BlåVitt, fast utan känslan av att kunden/medlemmen på något sätt hade en del i det. Ett "här har vi bestämt vad du ska få välja på, och behåller själva rationaliseringsvinsten".