måndag 3 oktober 2011

Konsumentuppror

ICA - som jag kritiserade i våras för den usla informationen på de varor som har ICAs egenmärkning - svarar inte på mina mail. Uselt.

TV4 har nu infört sönderklippta filmer i sin filmkanal. Kunderna har inte underrättats. De som valt denna kanal som tillägg, och betalar för den i Comhem, Boxer etc har inte informerats.

Jag antar att jag nu betalar för en vara som inte är den jag beställt.

Detta är uselt.

Konsumentmakten måste stärkas, och konsumenterna bli mera medvetna.







2 kommentarer:

TF sa...

Jag upptäckte detta till min förvåning i kväll. Tur att jag hade filmen i min dvd samling

Anonym sa...

Boxer, som levererar TV till mig, har haft några reaktioner på TV4s nonchalans mot kunderna (inte ens informerar). Fler borde ringa sina leverantörer. På TV4s hemsida fick protesterna igång redan i går kväll (som tudlgen var första dagen). Fler borde reagera dit.

1. Man meddelar förändringar
2. Konsumenter måste kunna ta ställning till om de önskar aktuell vara
3. Respekt!

/PA