torsdag 17 november 2011

Omläsning med Paulus som guide




Jag trycker snart. Min nye idol är
Paulus. Tycker han fått sova i ro länge nog. Nu talar vi vitalisering.

Har inbjudit till Hearing på måndag (21 nov). Två samlingar med kaffe och bulle i Centrumkyrkan, Kållered. Kl 15-17 och/eller 18-20. (meddela gärna om du kommer: 031 7952900 eller pa.sahlberg@gmail.com)

Jag ger en kort översikt, 124 s introduktion till en omläsning med Paulus som guide, sedan samtal.

Sen trycker jag.

Lagom till jul (hoppas jag) finns den lilla boken vars främsta förtjänst är att den inbjuder till ett djupsamtal om tro och liv.

Jag menar att reformationen står för dörren, såna brukar börja med Romarbrevet!

Jag kommer sedan gärna till din församling/grupp/mötesplats för att i lämplig form fortsätta samtalet.

Jag skulle nog säga att trappan är den centrala och utmanande bilden. (kryptiskt? Kom och hör!)

Inga kommentarer: