tisdag 12 maj 2009

min ensliga själ på ett skär...

tyckte själv att det lät lite vackert, nordiskt vemodigt. Värdigt en vår/försommardag i vårt vackra landskap. Jo, fyren var Gäveskär (stavas Geveskär på en skylt på ön). Huset var till salu för några år sedan, borde väl ha köpt det... Idyllen var Eskils kanal mellan Önnered och Fiskebäck, intill finns en fantastisk promenad längs hela kanalen. Gå den, eller färdas i kanalen. Vid sidan betar fåren och fåglarna förbereder sommarkullarna.

Tidningen Dagens journalist C-H Jaktlund utmanar på sin blogg samfunden som nu har konferenser att vara öppna och meddela sig via Internet. Undrar hur det blir med den saken? (Jaktlunds marginalanteckningar)

En gammal skolkamrat kom på besök, vi kämpade mot vågorna en stund. Kul.

Luktärten sticker nu fram ur jorden, men krassen dröjer. Har jag gjort rätt?

Bloggidétorka? Nej, sommar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Var rädd om det nordiska vemodet...
Deppressionen vill jag helst inte ha kvar, men vemodet tänker jag behålla. En bra egneskap. Är vemodig en stund varje dag...för att jag vill det och trivs med det.

Läste häromdagen i GP: ”Att vara mellankolisk var länge en statusmarkör. Att vara känslig var fint och tydde på skarpt intellekt och skaparkraft.”

Kram