fredag 26 augusti 2011

Del 2. GF

Min andra punkt handlar om Gemensam framtid. Det är ett viktigt och riktigt beslut. Vi behöver gräva runt våra rötter och starta om på nytt.

Jag är en hängiven entusiast för en ny, gemensam kyrka. Den har alla förutsättningar att bana nya stigar i framtidslandskapet.

Men,
Det gamla måste vara redo att släppa taget
Det nya måste vara fria och hängivna att tänka och forma pånytt.

Utöver att GF rymmer tre spännande traditioner finns där också em bred mångfald. Basically är detta - allt detta - en tillgång. Men där finns konfliktpunkter som måste hanteras.

Jag har skrivit em del om det som kommer ur våra tre traditioner. Nu vill jag i de kommande två förklarande artiklarna säga något om vad jag tycker om "evangelikaler" och sedan om "liberaler".



3 kommentarer:

Anonym sa...

Blir spännande att följa dej på resan.
Benny

/kjernald sa...

...och vad kallar man dom andra och vilka är dom?

Anonym sa...

Nöjer mig med två ytterkanter. Ska sedan försöka definiera en "mitt" - Vägen. PA